Live the lie, until the lie becomes your life.

Ville bara börja detta inlägg genom att tacka modernatur! Det är typ snöoväder här ute så skolan blev inställd, jippie! ^^ Fast jag hade bara två lektioner men iallafalla så är det sjukt soft. Så eftersom att jag har extratid över så tänkte jag göra film, bok och serie listan nu. Okejj efter att ha försökt kommit på mina topp 5 bokserier (jag vet att jag skrev böcker men det var rent utav omöjligt) så tänker jag bara skriva mina favoritbokserier och skriv varför just dom. Nummrerna har ingen speciell betydelse.
Topp 5 bokserier;

5. A nighthuntress novel - Jeaniene Frost
Denna serie är en utav mina absoluta favoriter, Cat (Catherine) är halvvampyr, hennes mål i livet är att finna sin far (vampyren som våldtog hennes mamma) och döda honom. Enligt henne och hennes mamma är vampyrer djävulen, men med huggtänder. Cat har gjort det till sin uppgift att döda så många vampyrer som möjligt. Tills hon träffar Bones och han vänder upp och ner på hennes liv.
4. The Sookie Stackhouseserien - Charlaiene Harris
Om ni inte listade ut det från namnet på serien så är detta dom böcker som serien True Blood är baserad på. Personligen tycker jag att tv-serien är bättre än böckerna, men böckerna är andå läsvärda.
3. The house of nightserien - P.C & Kristin Cast
Det rolig med The house of night är att den är skriven utav mor och dotter, vilket jag tycker är kul :) Den först boken är lite dålig i början men man kommer snabbt in i den och då blir den väldigt bra. Jag läser böckerna på engelska och dom blir lite svåra att förstå men man förstår ändå helheten och läser man dom på svenska kan jag inte föreställa mig att det skulle vara några problem. Dock så tycker jag att serien blir sämre och sämre ju flera böcker som släpps, men än en gång så är ju detta min personliga åsikt. Dock så är dom läsvärda.

2. Twilightserien - Stephenie Meyer
Twilight serien är en utav mina absoluta favoriter och jag vet inte hur mitt liv skulle vara utan den, men jag personligen blir grymt deprimerad när jag läser dom, när jag skulle fylla 15 låg jag och grät natten till den dagen för att jag tyckte att jag snart skulle bli gammal och dö. Dock så är det kanske bara jag. Åh andra sidan så är det många som känner igen sig i Bella, jag är en utav dom och jag tror inte att jag är den ända. Sen så vet ju (typ) alla hur otroligt HET Robert är som Edward så att fantisera om honom när man läser är ju inte helt fel ;)

1. Vampire acadamyserien - Richelle Mead
Vid detta laget så har ni kanske upptäckt ett mönster? ;) Ja dom flesta böcker jag läser är vampyrböcker, what can I say? I'm a sucker for bloodsuckers. Okay bad joke. Anyway om man inte är intresserad utav fantasy så är nog inte denna lista direkt gjord för er, men tillbaka till böckerna nu. Vampire Acadamy handlar om en tjej som faller för sin lärare och mentor, Dimitri Belikov. Serien är sexig, mystisk och rent utav fantastisk! Ett självklart måste att ha i bokhyllan.

Okej, detta var topp 5 bokserier. Dom bästa böckerna ur dom är.
1. Shadow Kissed (Tredje boken)
2. New Moon (Andra boken)
3. Marked (Första boken)
4. Dead to the world (Fjärde boken)
5. Alla!!!

Okej, dom bästa filmerna och tv serierna kommer senare! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0