Sleepy head

I går så var det skolavslutning da, vilket som var väldigt trevligt.
Dagen började med att Micke och Karin kom och hämtade upp mig och Johanna med traktorn (kring 07.20) så vi åkte vagn till alftas ishall (det är tradition för alla nior att åka traktor och vagn till kyrkan) så det var väldigt kul, och kallt på morron ;)
När vi kom till ishallen så skulle vi jolla med ett elverk som sedan inte någon fick igång för snöret drog sv pågrund av för våldsamt dragande :P
Så det blev ingen musik förrns efter kyrkan. Efter allt stohej så blev det middag med lärarna i matsalen där dom höll tal och delade ut priser samt också betyg.
På middagen serverades kyckling filé med klyftpotatis och ädelostsås. Till efterrätt blev det glass med rån och hallon.
När allt var klart fick vi åka hem.

När jag kom hem så åkte jag och mamma på byn och handlande och sen så blev det grillat.

Klockan 17.45 kom Johanna och hennes mamma och hämtade mig och Lorena för då skulle vi till Voxna och ha en "avslutningskväll" där för alla nior. Där paddlade jag, Johanna, Lorena och Emma kanot vilket var väldigt kul, men typ alla (inkl migsjälv) trodde att vi skulle ramla i. Men ikke vi klarade oss ;)
Efter kanoten så lekte vi en lek där man har en pinne i marken åh så ska man snurra runt den ett antal varv, sen springa en viss runda. Just nu så kommer jag inte ihåg vad leken heter men den är väldigt rolig ^^

När midnatt närmade sig så spelade jag och några till fotboll (utan regler) vilket är det roligaste sättet att spela om ni frågar mejj ;) Vid 00.00 så kom en buss och hämtade oss, dom som villa stanna kvar och tälta fick det.
Men jag åkte hem. Kring 00.45 kom jag hem, blöt trött och svettig så då hoppade jag in i dunchen.
4 timmar senare (05.00) kommer mamma och väcker mig för då ska vi åka till byn, hämta upp Elin och Mathi (som hade försovit sig ^^) och vara på edsbybagarn 05.30 för att packa bröd och köra ut. (Nån som förstår att man inte var vid sina sinnes fulla bruk just då?) ;)
När vi var klar (efter några missöden då vi gav folk fel beställning och bröd till dom som inte hade beställt -.-' så åkte vi hem, trötta och dyngsura, det hade spöregna hela morgonen och hela för och halva eftermiddagen också för den delen.) Sen blev det ett par timmars sömn innan man blev väkt utav skällande hundar.
Lite senare så åkte hela familjen upp på byn och handlade där vi träffade moster och kusinerna :)
Men iaf så köpte jag en ny godisfavvorit som jag kommer att mumsa på resten utav sommaren och det är denna sötsak;



Rekommenderar den STARKT! Enligt mejj så är det MYCKET godare än orginalet. själva chokladen är mintchoklad (bara det låter lovande) och så är det en smak utav päron också. Oslagbart! Så om ni inte har testat den så gör det så fort som möjligt!

Nä nu ska jag gå ner och hjälpa till med maten men ni får ha det så bra och så hörs vi! :]

Kommentarer
Postat av: J

Dansk fylla, heter leken ;)

2010-06-13 @ 01:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0